Agnel/Castelló/Duthoit + Polaschegg/Strobl
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NYX / espresso & mud

Friday, 12 April, 2019 - 20:30

Agnel/Castelló/Duthoit + Polaschegg/Strobl

Sophie Agnel
Angélica Castelló
Isabelle Duthoit
Nina Polaschegg
Bruno Strobl

NYX
Sophie Agnel – piano
Angélica Castelló – paetzold recorder, tapes, electronics
Isabelle Duthoit – clarinet, voice

espresso & mud
Nina Polaschegg
– doublebass
Bruno Strobl
– electronics

English below

NYX
Mit Sophie Agnel, Angélica Castelló und Isabelle Duthoit sind drei renommierte Musikerinnen auf Frankreich und Österreich geladen, die alle drei regelmäßig auf den internationalen Improvisationsbühnen konzertieren und sich mit ihrem intensiven Spiel einander kongenial ergänzen. – "We are unsure whether the music of the trio ... 'comes from heaven or hell', writes the ArtActs Festival. Agnel tickles the ivory, dives deep into the piano"s gut and finally offers us a special voyage to space. Duthoit first screams, cries, gargles and curses, then grabs her clarinet only to wring and stretch it, producing sounds which, eyes closed, we cannot discern from her own voice. And finally comes Castelló, an amazing sound designer, adding electroacoustic pearls to this masterful ménage à trois." (Miha Zadnikar)
http://castello.klingt.org/projects/nyx

espresso & mud– ein (virtuelles) Kontrabassduo im Spannungsfeld von Improvisation und Komposition
Eine Musikwissenschaftlerin und Musikpublizistin, die sich nicht nur dem Schreiben über Musik der (freien) Improvisation widmet, sondern auch als Kontrabassistin aktiv ist und ein Komponist, dessen elektronische Kompositionen viel mit der Klanglichkeit und der Texturgebung manch freier Improvisation und experimenteller Musik gemeinsam hat. Seit 2012 arbeiten sie als Improvisations-Duo gemeinsam. Nina Polaschegg verwendet in ihrem Spiel neben dem puren gestrichenen und gezupften Bassklang zahlreiche Präparationen, um das Instrument neu zu denken und klangfarbliche Nuancen zu entwickeln. Bruno Strobl arbeitet mit Samples unterschiedlicher Herkunft – einige sind im Rahmen seiner kompositorischen Arbeit entstanden, viele sind nah mikrophoniert aufgenommene Kontrabassklänge von Nina Polaschegg. Pur gespielte Samples stehen neben stark elektronisch verfremdeten und bilden so ein Äquivalent zur mehrdimensionalen Klanggebung am Kontrabass. Dritter im Bunde ist stets der Raum. Seine Architektonik, seine Akustik, seine Atmosphäre, beziehen sie gezielt mit ein.

English:

NYX
With Sophie Agnel, Angélica Castelló and Isabelle Duthoit, three renowned musicians are invited from France and Austria, all of whom perform regularly on the international improvisation stages and complement each other with their intense playing. – "We are unsure whether the music of the trio ... 'comes from heaven or hell', writes the ArtActs Festival. Agnel tickles the ivory, dives deep into the piano"s gut and finally offers us a special voyage to space. Duthoit first screams, cries, gargles and curses, then grabs her clarinet only to wring and stretch it, producing sounds which, eyes closed, we cannot discern from her own voice. And finally comes Castelló, an amazing sound designer, adding electroacoustic pearls to this masterful ménage à trois." (Miha Zadnikar)
http://castello.klingt.org/projects/nyx

espresso & mud a (virtual) double bass duo between improvisation and composition
A musicologist and music journalist who not only devotes herself to writing on (free) improvised music, but is also active as a double bass player, and a composer whose electronic compositions have much in common with the tonality and texture of many free improvisation and experimental music. Since 2012 they work together as an improvisation duo. Nina Polaschegg uses in her play next to the purely painted and plucked bass sound numerous preparations to rethink the instrument and to develop nuances of tonal color. Bruno Strobl works with samples of different origins - some of them were written as part of his compositional work, many of them are close-up microphoned double-bass sounds by Nina Polaschegg. Pur played samples are next to heavily electronically alienated and thus form an equivalent to the multi-dimensional sound on the double bass. Third in the league is always the room. Its architectonics, its acoustics, its atmosphere, what they specifically include.

https://www.facebook.com/events/2476280002645430/

Supported by Senatsverwaltung für Kultur und Europa

Presented by Digital in Berlin

Doors: 8.30 pm
Concert start: 9.00 pm

supported by

As part of the series biegungen im ausland

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