Sonntag, 22 März, 2009 - 18:00

Générique

The second installment of the monthly Générique at ausland.

Starting in Feburary Générique will be a regular event at ausland. It will be held on every fourth sunday of the month at 5 p.m. You are invited to participate both on stage and in the audience. If you would like to participate on stage, please talk to us after a show. If you'd like to participate in the audience, just come and speak up.

Générique is an open-source performance project, which develops depending on the interest and investment of a variety of performers. It is based on a game structure that nurtures make-belief and collective creativity: the whole community of performers and audience discuss as if the performers just had presented a performance, and as if the audience had seen it. This discussion allows them to invent the performance together. A set of tools is developed and used by the performers in order to enhance the fictionality of the situation and encourage the game to go forward.
Everybody is invited to use, develop and share further tools and experiences that can help Générique to expand, as well as to perform it. Générique means in french, generic as well as the credits at the end of a movie. The performance is thus characterised by those who perform
it.

Générique will be held in English.

Générique wurde zwischen 2005 und 2007 von Alice Chauchat, Joris Lacoste, Krõõt Juurak, Maeva Cunci, Mette Ingvartsen und Nicolas Couturier in Montpellier und Berlin, sowie im Rahmen der Gruppe Everybodies in der PAF Summeruniversity entwickelt. Es versteht sich als sich als ein Open Source Performance Projekt und als Rahmen für die kollektive Kreation eines Gründungsmythos. Générique basiert auf einer Spielstruktur, die "Tun als ob" und kollektive Kreativität fördert: Die Gesamtgemeinde der Performer und das Publikum diskutieren, als ob die Performer gerade ein Stück gezeigt und als ob die Zuschauer es gerade gesehen hätten. Diese Diskussion erlaubt ihnen, die Performance zusammen zu erfinden. Gleichzeitig wird mit dem Zweifel gespielt, ob die ganze Geschichte vielleicht nicht nicht doch ein abgekartetes Spiel ist. Zur Stärkung der Fiktionalität und zur Steuerung des Spielverlaufs haben die Performer eine Werkzeugkiste entwickelt.

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